tisdag 5 januari 2010

Mitt bibliotek

Fetstilade böcker är högt upp på min att-läsa-lista
Kursiverade böcker är jag intresserad av att läsa men inom sinom tid
Understrykna böcker är jag inte intresserad av att läsa och kan gärna tänka mig att byta bort.
Omarkerade böcker är jag osäker på, känner inte till eller vill undersöka innan jag bestämmer mig.

Austen, Jane och Winters, Ben H. - Sense and Sensibility and Sea Monsters
Atwood, Margaret - Kattöga
Benedictsson, Victoria - Pengar
Briggs, Patricia - Moon Called
Clare, Cassandra - City of Bones
Coelhi, Paulo - Djävulen och fröken Prym
Eliot, George - Middlemarch
Erikson, Steven - Gardens of the moon
Follet, Ken - Svärdet och spiran
Gee, Emily - The laurentine spy
Hamilton, Laurell K - The laughing corpse
Kerr, Katharine - The Shadow Isle
Kerr, Katharine - Silver mage
Koontz, Dean - Mr.Murder
Kusner, Ellen - Swordpoint
Keyes, Marian - Å andra sidan
Keyes, Marian - This charming man
McKinley, Tamara - Landet bortom havet
Rice, Anne - En vampyrs bekännelse
Swanwich, Michael - The dragons of Babel
Tolkien, Jrr - Bilbo
Young, Robin - Brödraskapet (väntar på att tredje boken, Rekviem, kommer ut i pocket)
Young, Robin - Korståg (väntar på att tredje boken, Rekviem, kommer ut i pocket)
Östergren, Klas - Fantomerna

3 kommentarer:

Beccas Pysselparadis sa...

Hejsan ramlade in på din blogg av en slump, helt spontant kan jag rekomendera Jude Deveraux en av mina personliga favorit författare i den genren :)

Anonym sa...

Grottbjörnens folk och hästarnas dal gillade jag jättemycket! Böckerna därefter blev lite sega .. :)

Fia sa...

Beccas: Tack för tipset. Har läst litet av henne förra året, gillade det. :)

Malin: Jag får hoppas att jag gillar serien! :)